SKP-08
SKP-08 je kratica za Standardno klasifikacijo poklicev 2008, ki je bila sprejeta z Uredbo o standardni klasifikaciji poklicev 2008 (Uradni list RS, št.50/2010)
SKP-08 temelji na Resoluciji Mednarodne organizacije dela (ILO) o posodobitvi Mednarodne standardne klasifikacije poklicev 2008 (ISCO-08 ) z decembra 2007.
SKP-08 je klasifikacija s katero razvrščamo dela, delovna mesta ali poklice v klasifikacijske skupine poklicev. SKP-08, tako kot ISCO-08, sestavljajo hierarhično oblikovane klasifikacijske skupine poklicev (glej simbolični prikaz).
Struktura SKP-08
Tabela: Shema strukture SKP-08
Klasifikacijska
raven |
Ime klasifikacijske ravni |
Vzorec
klasifikacijske
ravni (kode)
|
Prva |
Glavne skupine poklicev |
1 |
Druga |
Podskupine poklicev |
12
|
Tretja |
Področne skupine poklicev |
123 |
Četrta |
Enote področnih skupin poklicev |
1234 |
Primer zapisa kode in deskriptorja na najnižji (četrti) klasifikacijski ravni SKP-08
Koda SKP-08 |
Deskriptor (Glej opozorilo pod Pripomočki) |
2513 |
Razvijalci/razvijalke spletnih in multimedijskih rešitev |
Skupine poklicev so oblikovane na podlagi dveh razsežnosti oz. meril: ravni znanja in vrste znanja.
Znanje (»skill«) je opredeljeno kot sposobnost opravljanja nalog in dolžnosti v okviru določenega dela.
Hierarhično umestitev dela oz. poklica v glavno skupino poklicev praviloma določa raven znanja, umestitev dela oz. poklica znotraj glavne skupine poklicev pa vrsta znanja.
Raven znanja (»skill level«) je opredeljena kot funkcija – neposredna zahteva kompleksnosti in obsega nalog in dolžnosti v okviru določenega dela oz. poklica.V SKP-08 so skladno z ISCO-08 uporabljene štiri ravni znanja.
Raven znanja se operativno meri z naslednjimi merili, enim ali več:
- z vsebino (naravo) nalog, ki se opravljajo v okviru dela oz. poklica v primerjavi z nalogami in dolžnostmi, ki so kot tipične (značilne) opredeljene za vsako posamezno raven znanja;
- z ravnjo formalne izobrazbe, ki je potrebna za uspešno opravljanje teh nalog in dolžnosti;
- s količino neformalnega učenja iz dela ali predhodnih izkušenj, ki so potrebne za uspešno opravljanje teh nalog in dolžnosti.
Opozorilo: zahteva glede formalne izobrazbe je le eden od elementov pri ugotavljanju ravni znanja; formalno izobrazbo je treba razumeti kot indikativno merilo. Najpomembnejši element pri ugotavljanju ravni znanja je vsebina (narava) konkretnega dela in ujemanje te vsebine s tipičnimi nalogami, ki so opredeljene za vsako posamezno raven znanja.
Vrsta znanja je opredeljena kot funkcija – neposredna zahteva:
- potrebnega področja znanja,
- uporabljenega orodja in naprav,
- predmetov dela, s katerimi ali na katerih se dela,
- vrste izdelkov in storitev kot rezultatov opravljenega dela.
Opisi kategorij SKP-08 >>
Razvrščanje po SKP-08 >>