Spletno nakupovanje, Slovenija, 2020

Spletno nakupovanje še naprej narašča: v zadnjih 3 mesecih opravilo vsaj en spletni nakup 52 % 16–74-letnikov

Prek spleta je v zadnjih 3 mesecih (pred anketiranjem) nakupovalo 52 % 16–74-letnikov. 50 % jih je v tem obdobju naročilo ali kupilo prek spleta fizične izdelke. 51 % e-kupcev je opravilo en ali dva spletna nakupa. Vrednost posameznega e-nakupa pa je bila največkrat (v 29 %) od 100 do 299 EUR. 

  • 6.11.2020
  • |
  • končni podatki
V 1. četrtletju 2020 je bilo med osebami, starimi 16–74 let, 87 % uporabnikov interneta (v 2019: 83 %). 77 % jih je po internetu iskalo informacije o izdelkih ali storitvah (v 2019: 70 %). Zaradi razmer, povezanih s pandemijo covida-19, npr. zaradi vzdrževanja medosebne oddaljenosti, se je izvajanje številnih aktivnosti in storitev prav v tem obdobju preneslo oz. preselilo na internet. Spletna prodaja je posameznim osebam omogočala nakupovanje življenjskih potrebščin od doma, podjetjem pa prodajanje izdelkov in storitev brez osebnega stika s kupci. Spletno stran ima 81 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi. 21 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi je v letu 2019 del svojega prihodka ustvarilo tudi s prodajo prek spletnih strani.


V zadnjih dvanajstih mesecih pred anketiranjem opravili vsaj en spletni nakup skoraj dve tretjini 16–74-letnikov

Vsaj en spletni nakup je v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem opravilo (tj. oddalo naročilo ali kupilo izdelek ali storitev prek spleta) 63 % oseb, starih 16–74 let (v 2019: 56 %). Tudi v tem letu se je delež e-kupcev tako kot v prejšnjem povečal v vseh starostnih razredih. Prek spleta je tako v tem obdobju nakupovalo 88 % 25–34-letnikov (v 2019: 78 %), 84 % 16–24-letnikov (v 2019: 77 %), 80 % 35–44-letnikov (v 2019: 71 %), 64 % 45–54-letnikov (v 2019: 56 %), 40 % 55–64-letnikov (v 2019: 35 %) in 22 % 65–74-letnikov (v 2019: 18 %). 


V zadnjih treh mesecih pred anketiranjem nakupovalo več kot polovica 16–74-letnikov 

V zadnjih 3 mesecev (pred anketiranjem) je opravilo vsaj en spletni nakup (tj. oddalo naročilo ali kupilo izdelek ali storitev prek spleta) 52 % 16–74-letnikov, kar je približno 802.000 oseb (v 2019: 45 %). V tem obdobju je bilo največ e-kupcev med 25–34-letniki (75 %), najmanj pa med 65–74-letniki (16 %). 




Več kot polovica tistih, ki so kupovali prek spleta v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem, opravilo 1–2 spletna nakupa 

Med e-kupci v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem je bilo 51 % takih, ki so opravili 1–2 spletna nakupa. 31 % jih je opravilo 3–5 spletnih nakupov, 10 % 6–10 spletnih nakupov in 8 % več kot 10 spletnih nakupov.


Kolikšna je bila vrednost spletnih nakupov v zadnjih 3 mesecih? 

29 % e-kupcev je v tem obdobju kupilo prek spleta izdelke ali storitve, vredne od 100 do 299 EUR, 25 % izdelke ali storitve, vredne manj kot 50 EUR, 9 % izdelke ali storitve v vrednosti od 300 do 499 EUR, 6 % izdelke ali storitve, vredne 1.000 EUR ali več, 5 % izdelke ali storitve, vredne od 500 do 699 EUR, in 2 % izdelke ali storitve vredne od 700 do 999 EUR. 2 % e-kupcev nista mogla oceniti vrednosti svojih spletnih nakupov, opravljenih v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem.


Četrtina 16–74-letnikov kupovala prek spleta oblačila, čevlje 

Polovica 16–74-letnikov je v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem naročila ali kupila prek spleta fizične izdelke. 25 % 16–74-letnikov je v tem obdobju kupilo prek spleta oblačila (vključno s športnimi izdelki), čevlje ali dodatke (npr. torbico, nakit). 13 % jih je kupilo avdio-, video-, fotoizdelke (npr. televizijo, kamero, slušalke, glasbeni stolp) ali gospodinjske aparate (npr. belo tehniko, male gospodinjske aparate), 11 % zdravila ali prehranska dopolnila (npr. vitamine), 10 % kozmetiko, lepotilne izdelke ali izdelke za sprostitev, po 9 % jih je kupilo športno opremo (brez športnih oblačil), namizni, prenosni ali tablični računalnik, mobilni telefon ali dodatke ter pohištvo, dodatke za dom (npr. preprogo, zavese) ali izdelke za vrt (npr. orodje, rastline), po 8 % jih je kupilo prek spleta otroške igrače ali izdelke za nego otrok (npr. plenice, stekleničke, voziček) in tiskane knjige, revije ali časopise, 6 % jih je prek interneta naročilo dostavo hrane (npr. iz restavracij, pri ponudnikih hitre prehrane) in 3 % hrano ali pijačo iz trgovin. 




Fizične izdelke naročili ali kupili prek spleta večinoma pri prodajalcih iz Slovenije

Velika večina e-kupcev, 87 %, od tistih, ki so v zadnjih 3 mesecih naročali ali kupovali prek spleta fizične izdelke, je nakup opravila pri spletnih trgovcih iz Slovenije. 43 % jih je nakup opravilo tudi pri spletnih prodajalcih iz drugih držav članic EU, 28 % pa pri podajalcih iz držav zunaj EU. Dvema e-kupcema fizičnih izdelkov od stotih država spletnega prodajalca ni bila znana.

28 % e-kupcev fizičnih izdelkov je te izdelke naročilo ali kupilo pri fizičnih osebah, npr. prek spletnih strani Bolha, prodajko.si, eBay, Facebook Marketplace.


Petina 16–74-letnikov kupila prek spleta digitalne izdelke ali storitve 

20 % 16–74-letnikov je v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem kupilo prek spleta digitalne izdelke ali se naročilo na digitalne storitve. 8 % se jih je naročilo na ogled filmov ali nadaljevank na zahtevo (npr. prek pretočnih platform Netflix, HBO GO); 7 % jih je kupilo računalniške ali druge programe, vključno z nadgradnjami, ki so jih prenesli z interneta; 6 % jih je kupilo videoigre (za pametne telefone, računalnike, igralne konzole), ki so jih prenesli z interneta ali igrali na internetu. 4 % pa so kupili elektronske knjige, revije ali časopise in prav tako 4 % glasbo, ki so jo prenesli z interneta ali pridobili elektronski dostop in jo poslušali prek interneta (npr. iTunes, Google Play, Amazon Music). 


Pri nakupu storitev prek spleta prevladovale nastanitvene storitve

19 % 16–74-letnikov je v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem naročilo ali kupilo prek spleta vsaj eno storitev. 15 % jih je prek spleta rezerviralo nastanitvene storitve: 13 % v hotelu, študentskem prenočišču (npr. prek spletnega portala ali spletne strani ali potovalne agencije), 4 % pa pri fizični osebi (npr. sobo, stanovanje, hišo, počitniško hišo prek spletne platforme Airbnb). 11 % jih je prek spleta kupilo vstopnice za kulturne ali druge storitve (npr. kino, koncert, sejem). 7 % jih je prek spleta sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za dostop do interneta ali za storitve mobilne telefonije. 8 % si je prek spleta organiziralo transport: 7 % si je kupilo letalsko karto, karto za avtobus ali vlak, najelo prevoz (npr. prek GoOpti), taksi, avto; 2 % sta si organizirala prevoz z avtom pri drugi fizični osebi, da so potovali kot sopotniki (npr. prek prevoz.org, BlaBlacar).
METODOLOŠKO OPOZORILO
Raziskovanje se delno izvaja kot del podpornih tehničnih aktivnosti (študije, vrednotenja in druge podlage, analize, strateški programski dokumenti) v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta, ki ga sofinancirata Evropska unija iz Kohezijskega sklada in Republika Slovenija.
Obiščite tudi našo podatkovno bazo SiStat.