Prihodek od prodaje trgovskega blaga v
2018 višji kot v 2017
Tako v trgovini na drobno kot v trgovini na debelo je bil v letu 2018 prihodek
od prodaje blaga višji kot v letu 2017.
V trgovini na drobno je bil višji za 7,1 % in je znašal 13,9
milijarde EUR. Njegova rast je bila nižja kot v letu 2017 (takrat je bila 12,0-odstotna),
a kljub temu tretja najvišja v zadnjih desetih letih.
V trgovini na
debelo je prihodek od prodaje znašal 14,5 milijarde EUR. Od prihodka v 2017 je bil
višji za 5,5 %. Prihodek od prodaje trgovskega blaga v trgovini na debelo
sicer raste že peto leto zapored, a kljub temu še ni dosegel ravni iz leta
2008, ko je znašal 15,7 milijarde EUR.
V trgovini na drobno se je najizraziteje zvišal prihodek od prodaje zdravil,
medicinskih pripomočkov in kozmetike
Najpomembnejše
trgovsko blago v trgovini na drobno glede na ustvarjen prihodek v letu 2018
ostajata hrana in pijača. Za 3,2 milijarde prodanega blaga v tej blagovni
skupini predstavlja 23,1 % celotnega prihodka od prodaje trgovskega blaga.
Od prihodka v letu 2017 je bil prihodek v letu 2018 višji za 7,9 %; to je najvišja
zabeležena rast v tej blagovni skupini od leta 2009.
Drugi najvišji
prihodek od prodaje blaga v trgovini na drobno je bil tudi v 2018 ustvarjen s
prodajo blaga iz blagovne skupine osebna vozila in oprema, njegova rast pa je
bila precej nižja (bila je 3,9-odstotna) kot v letu 2017 (ko je bila 31,5-odstotna).
Višja je bila
rast pri energentih in motornem gorivu, tretjem najpomembnejšem trgovskem blagu.
Prihodek od prodaje blaga iz te blagovne skupine je bil namreč v letu 2018 za
16,2 % višji kot v letu 2017. To je bila druga zaporedna rast prihodka od prodaje
energentov in motornih goriv. Pred tem, v letih 2013–2016, je prihodek od
prodaje blaga iz te blagovne skupine padal.
Najbolj se je v
letu 2018 v primerjavi z letom 2017 povečal prihodek od prodaje blaga iz blagovne skupine zdravila,
medicinski pripomočki in kozmetika, in sicer za 31,1 %. Visoko rast lahko deloma
pripišemo nižjemu prihodku v letu 2017; prihodek v 2018 je bil namreč za
19,2 % višji od prihodka v letu 2016, od povprečja zadnjih petih let pa za
17,9 %.
Tudi prihodek od
prodaje blaga iz večine preostalih pomembnejših blagovnih skupin je bil v letu
2018 višji kot v letu 2017. Nižji je bil le prihodek od prodaje gradbenega
materiala, inštalacij in tehničnih izdelkov (za 0,8 %) ter tobaka in
tobačnih izdelkov (za 1,7 %).
Prihodek od prodaje motornih in drugih vozil v trgovini na debelo v letu
2018 po visoki rasti v 2017 nižji
Prihodek od
prodaje motornih in drugih vozil v trgovini na debelo je bil v letu 2018 v
primerjavi z letom 2017 nižji za 7,7 %. To je bil za to blagovno skupino
prvi padec po letu 2012. V letu 2017 je bila rast sicer 16,5-odstotna, kar
pomeni, da je bil prihodek v letu 2018 vseeno za 7,5 % višji kot v letu
2016. Motorna in druga vozila so bila tudi v 2018 najpomembnejša blagovna
skupina v trgovini na debelo, saj je bilo s prodajo blaga iz te skupine ustvarjenega
15,7 % prihodka od celotne prodaje v trgovini na debelo.
Druga po prihodku
od prodaje najpomembnejša blagovna skupina v trgovini na debelo v letu 2018 so
bila trda, tekoča in plinasta goriva. Omenjena blagovna skupina je na tem mestu
zamenjala blagovno skupino živila in pijače, ki je bila po višini prihodka od
prodaje v letu 2017 na drugem mestu. Prihodek od prodaje blaga iz blagovne skupine
trda, tekoča in plinasta goriva je bil namreč v letu 2018 v primerjavi z letom
2017 višji za 22,7 %, prihodek od prodaje blaga iz blagovne skupine živila
in pijače pa za 4,7 % nižji kot v letu 2017. Tako kot v trgovini na drobno
je bilo to tudi v trgovini na debelo drugo zaporedno leto rasti prihodka od prodaje
trdih, tekočih in plinastih goriv po predhodnem štiriletnem padanju.
Podobnosti pri
prihodku od prodaje med trgovino na drobno in trgovino na debelo opažamo tudi pri
prodaji farmacevtskih proizvodov in medicinske opreme. Tudi v trgovini na
debelo je visoka rast prihodka v letu 2018 (za 23,9 %) sledila padcu v
letu pred tem (za 8,8 %). Če prihodek v tej blagovni skupini iz leta 2018
primerjamo s prihodkom iz leta 2016, je bila rast manj izrazita (13-odstotna).