Spletno nakupovanje, Slovenija, 2018
Prek spleta nakupovalo več kot polovica oseb, starih 16–74 let
Spletni nakup je v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem opravilo 51 % oseb, starih 16–74 let. Spletno nakupovanje narašča med osebami v vseh starostnih skupinah. Več kot tri četrtine e-kupcev je nakupovalo pri spletnih trgovcih iz Slovenije.
Internet je v zadnjih 12 mesecih pred anektiranjem v 1. četrtletju 2018 uporabljalo
81 % oseb, starih 16–74 let, med drugim tudi za spletno nakupovanje. Spletno
nakupovanje je preprosto in hitro, ni nam več treba tekati po trgovinah, izdelke
ali storitve pa lahko nakupujemo prek spleta tudi zunaj meja Slovenije. Pomembnosti
spletnega nakupovanja se zavedajo tudi podjetja, saj jim tak način prodajanja izdelkov
in storitev lahko omogoči dostop do novih trgov. V letu 2017 je del svojega prihodka ustvarilo s spletno prodajo 21 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi.
V zadnjih 12 mesecih
pred anketiranjem opravilo najmanj en spletni nakup več kot polovica
16–74-letnikov
V zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem (od aprila 2017 do marca 2018) je
opravilo spletni nakup (tj. naročilo ali kupilo izdelek ali storitev prek
spleta) 51 % oseb, starih 16–74 let (v 2017: 46 %), od tega 53 % moških in 48 %
žensk (v 2017: 45 % moških in 47 % žensk). Delež oseb, ki so opravile spletni
nakup, se je v tem obdobju v primerjavi z istim obdobjem prejšnjega leta povečal
v vseh starostnih skupinah. Prek spleta so v največjem odstotku nakupovali
25–34-letniki (77 %), sledili so 16–24-letniki (71 %), 35–44-letniki (66 %),
45–54-letniki (50 %), 55–64-letniki (26 %) in 65–74-letniki (17 %).
Delež 16–74-letnikov, ki so v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem opravili
spletni nakup, se je v zadnjih 10 letih več kot podvojil.
Oblačila in dobrine
za vsakdanjo uporabo kupujejo prek spleta v večjem odstotku ženske, dobrine za
gospodinjstvo ter računalniško ali elektronsko opremo pa v večjem odstotku
moški
Tudi tokrat je v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem (tako kot v
prejšnjem letu) največ e-kupcev, starih 16–74 let, nakupovalo prek spleta oblačila,
športno opremo ali obutev, in sicer 46 % (od tega 39 % moških in 55 % žensk).
35 % jih je kupovalo dobrine za gospodinjstvo, npr. belo tehniko, pohištvo (44 % moških in 25 % žensk), 21 % dobrine za vsakdanjo uporabo, npr. hrano,
kozmetiko (14 % moških in 29 % žensk), 16 % zdravila, prehranska dopolnila,
npr. vitamine (11 % moških in 20 % žensk), 15 % računalniško strojno opremo (23 % moških in 6 % žensk), 13 % elektronsko opremo (19 % moških in 7 % žensk) ali knjige,
revije, časopise v tiskani ali elektronski obliki (11 % moških in 16 % žensk).
Počitniške aranžmaje ali nastanitve, npr. v hotelu, apartmaju, je prek
spleta rezerviralo 32 % e-kupcev (27 % moških in 37 % žensk), 23 % jih je prek
spleta kupilo vstopnice za različne prireditve, npr. koncerte, kino (21 %
moških in 25 % žensk), in 13 % jih je
prek spleta kupilo letalske karte, najelo ali organiziralo prevoz (14 % moških
in 13 % žensk).
Pri spletnih
prodajalcih iz tujine so v večjem odstotku nakupovali moški kot ženske
Tako kot v istem obdobju prejšnjega leta je večina e-kupcev v zadnjih 12
mesecih pred anketiranjem opravila nakup pri spletnih prodajalcih iz Slovenije
(76 %; v 2017: 77 %). Glede na isto obdobje prejšnjega leta se je delež nakupov
pri spletnih prodajalcih iz drugih držav članic EU zmanjšal (43 %; v 2017: 48 %), delež nakupov pri spletnih prodajalcih iz držav zunaj EU pa povečal (31 %;
v 2017: 28 %). Nekaj e-kupcem (2 %) država spletnega prodajalca, pri katerem so
kupovali, ni bila znana.
Pri spletnih prodajalcih v drugih državah članicah EU so nakupovali v
večjem odstotku moški (47 %) kakor ženske (38 %), prav tako tudi v državah
zunaj EU (moški: 35 %; ženske: 27 %). Pri spletnih prodajalcih v Sloveniji je e-nakupe
opravilo 80 % žensk in 72 % moških.
Število in ocenjena
vrednost spletnih nakupov, opravljenih v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem
Moški opravili v zadnjih
treh mesecih pred anketiranjem več spletnih nakupov kot ženske
Prek spleta je v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem nakupovalo 39 %
16–74-letnikov (v 2017: 35 %); 51 % teh je opravilo po en ali dva spletna nakupa
(v 2017: 47 %), 33 % po tri do pet (v 2017: 36 %), 9 % po šest do deset (v 2017: 12 %), 7 % pa
po več kot deset spletnih nakupov (v 2017: 5 %).
Deleži e-kupcev glede na število spletnih nakupov po spolu so bili taki:
po en do dva spletna nakupa je v tem obdobju opravilo 53 % žensk in 49 % moških,
po tri do pet 31 % žensk in 35 % moških, po šest do deset 8 % žensk in 11 %
moških in po več kot deset 8 % žensk in 6 % moških.
Največ spletnih
nakupov v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem je bilo vrednih manj kot 50 EUR in od 50 do 99
EUR
Največ spletnih nakupov v zadnjih treh mesecih pred anketiranjem, 31 %,
je bilo skupaj vrednih manj kot 50 EUR ali od 50 do 99 EUR. 28 % e-nakupov je bilo
vrednih od 100 do 499 EUR, 6 % od 500 do 999 EUR in 2 % več kot 1.000 EUR;
nekaj e-kupcev (2 %) ni moglo oceniti vrednosti
spletnih nakupov.
Deleži e-kupcev glede na ocenjeno vrednost e-nakupov po spolu pa so bili
taki:
Največ e-nakupov, ki so jih opravili moški, 31 %, je bilo vrednih od 50
do 99 EUR; 29 % e-nakupov moških je bilo vrednih manj kot 50 EUR, 27 % od
100 do 499 EUR, 8 % od 500 do 999 EUR in 3 % 1.000 EUR ali več.
Največ e-nakupov, ki so jih
opravile ženske, 34 %, je bilo vrednih manj kot 50 EUR, 30 % spletnih nakupov
žensk je bilo vrednih od 50 do 99 EUR ali od 100 do 499 EUR, 4 % od 500
do 999 EUR in 1 % 1.000 EUR ali več.
Več: Avtorske pravice.