Proizvodnja in prodaja industrijskih proizvodov in storitev, 2024
Vrednost prodaje industrijskih proizvodov in storitev upadla
Lani je vrednost prodaje industrijskih proizvodov in storitev znašala 30,8 milijarde EUR ali za skoraj 3 % manj kot leto prej.
Drugo leto zapored upad
Prodaja industrijskih proizvodov in storitev je v letu 2024 obsegala 30,8 milijarde EUR ali za 2,7 % manj kot leto prej. Upadla je drugo leto zapored, leta 2023 se je njena vrednost znižala za 0,7 %, medtem ko je v predhodnih dveh letih rasla – v 2022 za 15,7 % in v 2021 za 11,1 %.
Vrednost prodaje proizvodov, proizvedenih iz lastnega materiala proizvajalca, in vrednost opravljenih industrijskih storitev sta skupno znašali 30,1 milijarde EUR. Preostalih 0,7 milijarde EUR je zajemala vrednost proizvodov, narejenih iz materiala naročnika.
Med industrijskimi izdelki po vrednosti prodaje na vrhu električne naprave
Z vidika vrednosti od prodaje industrijskih proizvodov, proizvedenih za svoj račun, so bile lani v ospredju električne naprave. Vrednost njihove prodaje je dosegla 3,44 milijarde EUR, kar je za 3,0 % več kot leto prej. Kovinski izdelki, ki so bili leta 2023 po vrednosti prodaje na vrhu, so se zaradi 3,9 % medletnega upada uvrstili na drugo mesto. Vrednost njihove prodaje je znašala 3,39 milijarde EUR. Na tretjem mestu so ostala motorna vozila, prikolice in polprikolice s 3,29 milijarde EUR oz. za 0,9 % več kot leto prej.
Med vsemi opazovanimi predelovalnimi dejavnostmi je vrednost prodaje lani upadla v skoraj dveh tretjinah dejavnosti. Najizraziteje se je znižala pri računalnikih, elektronskih in optičnih izdelkih (za 17,5 %), sledili so drugi nekovinski mineralni izdelki (za 8,5 %) ter stroji in naprave, drugje nerazvrščeni (za 8,0 %). Najvišjo rast pa smo zaznali pri popravilih in montaži strojev in naprav (za 10,0 %).

Proizvajalci močno odvisni od tujih trgov
Pri prodaji na domačem trgu so bili v ospredju proizvajalci pijač, oblačil in živil ter ponudniki tiskanja in razmnoževanja nosilcev zapisa. Na domačem trgu je bilo ustvarjene 76,1 % vrednosti prodaje pijač, 74,2 % vrednosti prodaje oblačil, 64,3 % vrednosti prodaje storitev tiskanja in 60,5 % vrednosti prodaje živil.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat, podatki o prodaji proizvodov in storitev v predelovalnih dejavnostih pa tudi v kartografski aplikaciji STAGE.
Prodaja industrijskih proizvodov in storitev je v letu 2024 obsegala 30,8 milijarde EUR ali za 2,7 % manj kot leto prej. Upadla je drugo leto zapored, leta 2023 se je njena vrednost znižala za 0,7 %, medtem ko je v predhodnih dveh letih rasla – v 2022 za 15,7 % in v 2021 za 11,1 %.
Vrednost prodaje proizvodov, proizvedenih iz lastnega materiala proizvajalca, in vrednost opravljenih industrijskih storitev sta skupno znašali 30,1 milijarde EUR. Preostalih 0,7 milijarde EUR je zajemala vrednost proizvodov, narejenih iz materiala naročnika.
Med industrijskimi izdelki po vrednosti prodaje na vrhu električne naprave
Z vidika vrednosti od prodaje industrijskih proizvodov, proizvedenih za svoj račun, so bile lani v ospredju električne naprave. Vrednost njihove prodaje je dosegla 3,44 milijarde EUR, kar je za 3,0 % več kot leto prej. Kovinski izdelki, ki so bili leta 2023 po vrednosti prodaje na vrhu, so se zaradi 3,9 % medletnega upada uvrstili na drugo mesto. Vrednost njihove prodaje je znašala 3,39 milijarde EUR. Na tretjem mestu so ostala motorna vozila, prikolice in polprikolice s 3,29 milijarde EUR oz. za 0,9 % več kot leto prej.
Med vsemi opazovanimi predelovalnimi dejavnostmi je vrednost prodaje lani upadla v skoraj dveh tretjinah dejavnosti. Najizraziteje se je znižala pri računalnikih, elektronskih in optičnih izdelkih (za 17,5 %), sledili so drugi nekovinski mineralni izdelki (za 8,5 %) ter stroji in naprave, drugje nerazvrščeni (za 8,0 %). Najvišjo rast pa smo zaznali pri popravilih in montaži strojev in naprav (za 10,0 %).
Proizvajalci močno odvisni od tujih trgov
Pri prodaji na domačem trgu so bili v ospredju proizvajalci pijač, oblačil in živil ter ponudniki tiskanja in razmnoževanja nosilcev zapisa. Na domačem trgu je bilo ustvarjene 76,1 % vrednosti prodaje pijač, 74,2 % vrednosti prodaje oblačil, 64,3 % vrednosti prodaje storitev tiskanja in 60,5 % vrednosti prodaje živil.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat, podatki o prodaji proizvodov in storitev v predelovalnih dejavnostih pa tudi v kartografski aplikaciji STAGE.
METODOLOŠKO OPOZORILO
Končni podatki o proizvodnji industrijskih proizvodov in storitev za leto 2024 bodo objavljeni 16. 9. 2025.
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.
Pri uporabi podatkov in informacij Statističnega urada RS vedno navedite: "Vir: SURS".
Več: Avtorske pravice.
Več: Avtorske pravice.