Kazalniki spodbud za delo, 2024
Davčna obremenitev stroškov dela 41,5-odstotna
Davčna obremenitev stroškov dela se je v primerjavi z letom prej zvišala za 1,8 odstotne točke.
Davčna obremenitev stroškov dela višja
Od stroškov dela za zaposleno osebo, ki je lani zaslužila 67 % plače povprečne zaposlene osebe, je bilo 41,5 % namenjenih za plačilo davčnih bremen, 58,5 % pa za neto plačo. Davčna obremenitev je bila v primerjavi z letom 2023 višja za 1,8 odstotne točke.
Obremenitev plače pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost nižja
Davčna obremenitev za samsko osebo je v prejšnjem letu znašala 80,0 % dodatne bruto plače v zaposlitvi (leto prej 83,4 %). To pomeni, da so se neto dohodki samske osebe pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost povečali za 20,0 % bruto plače. Ta kazalnik imenujemo »past brezposelnosti«. Gre za razliko v neto dohodkih osebe ob njenem prehodu iz brezposelnosti (ob nadomestilu za brezposelnost v višini 80 % bruto plače zaposlene osebe, ki prejema 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe) v zaposlenost (ob prejemanju 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe). Razlika nastane zaradi višjih davkov in socialnih prispevkov ter nižjih pripadajočih socialnih transferjev med zaposlenostjo v primerjavi z dohodki in višjimi pripadajočimi socialnimi transferji med brezposelnostjo. Davčna obremenitev plače samske osebe pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost je bila za 3,4 odstotne točke nižja kot leto prej.
Davčna obremenitev pri prehodu na bolje plačano delovno mesto za samsko osebo višja, za par z dvema otrokoma enaka
Davčna obremenitev plače je za samsko osebo lani znašala 49,3 % (leto prej 48,6 %) dodatne bruto plače ob prehodu na bolje plačano delovno mesto, za par z dvema otrokoma pa 100,0 % (enako kot leto prej). Ta kazalnik imenujemo past nizkih plač. Prikazuje razmerje med neto dohodki zaposlene osebe pri prehodu na delovno mesto z višjo plačo (prehod s 33 % na 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe ob višjih davkih in socialnih prispevkih ter nižjih pripadajočih socialnih transferjev) in prejšnjimi dohodki na delovnem mestu z nižjo plačo (ob posledično nižjih davkih in socialnih prispevkih ter višjih pripadajočih socialnih transferjih). Davčna obremenitev plače ob prehodu na bolje plačano delovno mesto se je v primerjavi z letom prej za samsko osebo zvišala za 0,7 odstotne točke, za par z dvema otrokoma pa je ostala enaka.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
Od stroškov dela za zaposleno osebo, ki je lani zaslužila 67 % plače povprečne zaposlene osebe, je bilo 41,5 % namenjenih za plačilo davčnih bremen, 58,5 % pa za neto plačo. Davčna obremenitev je bila v primerjavi z letom 2023 višja za 1,8 odstotne točke.
Obremenitev plače pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost nižja
Davčna obremenitev za samsko osebo je v prejšnjem letu znašala 80,0 % dodatne bruto plače v zaposlitvi (leto prej 83,4 %). To pomeni, da so se neto dohodki samske osebe pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost povečali za 20,0 % bruto plače. Ta kazalnik imenujemo »past brezposelnosti«. Gre za razliko v neto dohodkih osebe ob njenem prehodu iz brezposelnosti (ob nadomestilu za brezposelnost v višini 80 % bruto plače zaposlene osebe, ki prejema 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe) v zaposlenost (ob prejemanju 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe). Razlika nastane zaradi višjih davkov in socialnih prispevkov ter nižjih pripadajočih socialnih transferjev med zaposlenostjo v primerjavi z dohodki in višjimi pripadajočimi socialnimi transferji med brezposelnostjo. Davčna obremenitev plače samske osebe pri prehodu iz brezposelnosti v zaposlenost je bila za 3,4 odstotne točke nižja kot leto prej.
Davčna obremenitev pri prehodu na bolje plačano delovno mesto za samsko osebo višja, za par z dvema otrokoma enaka
Davčna obremenitev plače je za samsko osebo lani znašala 49,3 % (leto prej 48,6 %) dodatne bruto plače ob prehodu na bolje plačano delovno mesto, za par z dvema otrokoma pa 100,0 % (enako kot leto prej). Ta kazalnik imenujemo past nizkih plač. Prikazuje razmerje med neto dohodki zaposlene osebe pri prehodu na delovno mesto z višjo plačo (prehod s 33 % na 67 % bruto plače povprečne zaposlene osebe ob višjih davkih in socialnih prispevkih ter nižjih pripadajočih socialnih transferjev) in prejšnjimi dohodki na delovnem mestu z nižjo plačo (ob posledično nižjih davkih in socialnih prispevkih ter višjih pripadajočih socialnih transferjih). Davčna obremenitev plače ob prehodu na bolje plačano delovno mesto se je v primerjavi z letom prej za samsko osebo zvišala za 0,7 odstotne točke, za par z dvema otrokoma pa je ostala enaka.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
Kazalniki spodbud za delo, Slovenija
Kazalniki spodbud za delo, Slovenija
|
METODOLOŠKO OPOZORILO
Povprečna zaposlena oseba je opredeljena kot zaposlena oseba, ki prejema povprečno plačo v industriji in storitvah (področja dejavnosti od B do N po Standardni klasifikaciji dejavnosti 2008).
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.
Pri uporabi podatkov in informacij Statističnega urada RS vedno navedite: "Vir: SURS".
Več: Avtorske pravice.
Več: Avtorske pravice.