Blagovna menjava po značilnostih podjetij, 2023
Večino blagovne menjave ustvarila podjetja, ki so pri tem trgovanju presegla vrednost 5 mio. EUR
Izvoz podjetij z vrednostjo trgovanja nad 5 milijonov EUR je predstavljal 90,4 % vrednosti celotnega izvoza, uvoz teh podjetij pa 85,2 % vrednosti celotnega uvoza.
Ključne statistike
Podjetja iz industrijskih dejavnosti ustvarila več kot dve tretjini vrednosti celotnega izvoza
V 2023 so največ blaga izvozila podjetja, ki po SKD spadajo v področja dejavnosti B, C, D, E (rudarstvo, predelovalne dejavnosti, oskrba z električno energijo, plinom in paro, oskrba z vodo, ravnanje z odplakami in odpadki, saniranje okolja), in sicer 72,3 % vrednosti celotnega slovenskega izvoza. Med podjetji iz omenjenih področij dejavnosti je bilo vrednostno najpomembnejše trgovanje tistih iz področja C (predelovalne dejavnosti), saj so ustvarila več kot 98 % vrednosti celotnega izvoza in uvoza teh podjetij.
Tudi pri uvozu so skupno največji delež – več kot polovico – vrednosti blaga ustvarila podjetja iz področij dejavnosti B, C, D, E, in sicer 53,3 %; sledila so podjetja iz področja dejavnosti G (trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil) s 33,2 % vrednosti celotnega uvoza.
Podatki o strukturi podjetij po področjih dejavnosti podjetij kažejo, da so bila tako pri izvozu kot pri uvozu najštevilnejša podjetja iz področja druge dejavnosti, razen industrija ali trgovina (več kot tretjina vseh izvoznikov in več kot polovica vseh uvoznikov).
Podjetja z najvišjimi zneski trgovanja ustvarila večino blagovne menjave Slovenije
Podjetja, katerih trgovanje je preseglo 5 milijonov EUR, so bila v manjšini (3,6 % vseh podjetij izvoznikov in 2,1 % vseh podjetij uvoznikov), prispevala pa so zelo velik delež vrednosti izvoza in uvoza. Njihov izvoz je obsegal 90,4 % vrednosti celotnega izvoza, uvoz pa 85,2 % vrednosti celotnega uvoza.
K skupni vrednosti blagovne menjave Slovenije so manjši delež prispevala podjetja z vrednostjo trgovanja od 1 milijona EUR do 5 milijonov EUR. Predstavljala so 5,8 % vseh izvoznikov in 4,5 % vseh uvoznikov, ustvarila pa so manj kot desetino celotnega izvoza in uvoza Slovenije.
Po številu so med izvozniki in uvozniki prevladovala podjetja z vrednostjo trgovanja do 1 milijona EUR (90,6 % vseh podjetij izvoznikov in 93,4 % vseh podjetij uvoznikov). Njihov izvoz je znašal 3,3 % vrednosti celotnega izvoza, uvoz pa 5,4 % vrednosti celotnega uvoza.
Podjetja z manj kot 50 zaposlenimi večino blagovne menjave ustvarila z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami
Struktura blagovne menjave Slovenije z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami pri izvozu nam pokaže, da so pri trgovanju z večino omenjenih držav ustvarila največji delež trgovanja velika podjetja. Mikro- in mala podjetja (tj. podjetja z manj kot 10 in z 10–50 zaposlenimi) so vrednostno največ blaga izvozila na Hrvaško (36,9 % vrednosti celotnega izvoza v to državo), v Italijo (30,7 % vrednosti celotnega izvoza v to državo) in Nemčijo (17,7 % vrednosti celotnega izvoza v to državo). Srednje velika podjetja pa so ustvarila najvišje vrednostne deleže z izvozom na Hrvaško in v Avstrijo (približno četrtino vrednosti izvoza v vsako) ter Nemčijo (približno petino vrednosti celotnega izvoza v to državo).
Pri uvozu pa struktura blagovne menjave Slovenije z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami kaže, da so mikro- in mala podjetja vrednostno največ blaga uvozila iz Italije, Nemčije in Avstrije (v povprečju več kot tretjino vrednosti uvoza iz vsake). Srednje velika podjetja pa so najvišje vrednostne deleže ustvarila z uvozom iz Nemčije in Avstrije (približno petino vrednosti uvoza iz vsake) ter Italije (približno šestino vrednosti celotnega uvoza iz te države).
Največji delež k blagovni menjavi znova prispevala podjetja iz osrednjeslovenske statistične regije
K blagovni menjavi Slovenije so v 2023, podobno kot v prejšnjih letih, največ prispevala podjetja s sedežem v osrednjeslovenski statistični regiji. Njihov izvoz je vrednostno predstavljal 46,3 % celotnega izvoza, uvoz pa 57,8 % celotnega uvoza.
Drugi največji delež k vrednosti celotnega izvoza so prispevala podjetja s sedežem v statistični regiji jugovzhodna Slovenija, in sicer je njihov izvoz predstavljal 8,2 % celotnega izvoza. K vrednosti celotnega uvoza pa so drugi največji delež prispevala podjetja s sedežem v savinjski statistični regiji, in sicer je njihov uvoz predstavljal 6,4 % vrednosti celotnega uvoza.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
- Več kot dve tretjini vrednosti celotnega izvoza in več kot polovico vrednosti celotnega uvoza so ustvarila podjetja iz industrijskih dejavnosti.
- 3,6 % vseh podjetij izvoznikov in 2,1 % vseh podjetij uvoznikov je pri trgovanju preseglo 5 milijonov EUR.
- Mikro- in mala podjetja so po vrednosti največ blaga izvozila na Hrvaško, uvozila pa iz Italije.
- Najvišjo vrednost blagovne menjave so ustvarila podjetja iz osrednjeslovenske statistične regije (46,3 % vrednosti celotnega izvoza in 57,8 % vrednosti celotnega uvoza).
Podjetja iz industrijskih dejavnosti ustvarila več kot dve tretjini vrednosti celotnega izvoza
V 2023 so največ blaga izvozila podjetja, ki po SKD spadajo v področja dejavnosti B, C, D, E (rudarstvo, predelovalne dejavnosti, oskrba z električno energijo, plinom in paro, oskrba z vodo, ravnanje z odplakami in odpadki, saniranje okolja), in sicer 72,3 % vrednosti celotnega slovenskega izvoza. Med podjetji iz omenjenih področij dejavnosti je bilo vrednostno najpomembnejše trgovanje tistih iz področja C (predelovalne dejavnosti), saj so ustvarila več kot 98 % vrednosti celotnega izvoza in uvoza teh podjetij.
Tudi pri uvozu so skupno največji delež – več kot polovico – vrednosti blaga ustvarila podjetja iz področij dejavnosti B, C, D, E, in sicer 53,3 %; sledila so podjetja iz področja dejavnosti G (trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil) s 33,2 % vrednosti celotnega uvoza.
Podatki o strukturi podjetij po področjih dejavnosti podjetij kažejo, da so bila tako pri izvozu kot pri uvozu najštevilnejša podjetja iz področja druge dejavnosti, razen industrija ali trgovina (več kot tretjina vseh izvoznikov in več kot polovica vseh uvoznikov).
Podjetja z najvišjimi zneski trgovanja ustvarila večino blagovne menjave Slovenije
Podjetja, katerih trgovanje je preseglo 5 milijonov EUR, so bila v manjšini (3,6 % vseh podjetij izvoznikov in 2,1 % vseh podjetij uvoznikov), prispevala pa so zelo velik delež vrednosti izvoza in uvoza. Njihov izvoz je obsegal 90,4 % vrednosti celotnega izvoza, uvoz pa 85,2 % vrednosti celotnega uvoza.
K skupni vrednosti blagovne menjave Slovenije so manjši delež prispevala podjetja z vrednostjo trgovanja od 1 milijona EUR do 5 milijonov EUR. Predstavljala so 5,8 % vseh izvoznikov in 4,5 % vseh uvoznikov, ustvarila pa so manj kot desetino celotnega izvoza in uvoza Slovenije.
Po številu so med izvozniki in uvozniki prevladovala podjetja z vrednostjo trgovanja do 1 milijona EUR (90,6 % vseh podjetij izvoznikov in 93,4 % vseh podjetij uvoznikov). Njihov izvoz je znašal 3,3 % vrednosti celotnega izvoza, uvoz pa 5,4 % vrednosti celotnega uvoza.
Podjetja z manj kot 50 zaposlenimi večino blagovne menjave ustvarila z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami
Struktura blagovne menjave Slovenije z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami pri izvozu nam pokaže, da so pri trgovanju z večino omenjenih držav ustvarila največji delež trgovanja velika podjetja. Mikro- in mala podjetja (tj. podjetja z manj kot 10 in z 10–50 zaposlenimi) so vrednostno največ blaga izvozila na Hrvaško (36,9 % vrednosti celotnega izvoza v to državo), v Italijo (30,7 % vrednosti celotnega izvoza v to državo) in Nemčijo (17,7 % vrednosti celotnega izvoza v to državo). Srednje velika podjetja pa so ustvarila najvišje vrednostne deleže z izvozom na Hrvaško in v Avstrijo (približno četrtino vrednosti izvoza v vsako) ter Nemčijo (približno petino vrednosti celotnega izvoza v to državo).
Pri uvozu pa struktura blagovne menjave Slovenije z najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami kaže, da so mikro- in mala podjetja vrednostno največ blaga uvozila iz Italije, Nemčije in Avstrije (v povprečju več kot tretjino vrednosti uvoza iz vsake). Srednje velika podjetja pa so najvišje vrednostne deleže ustvarila z uvozom iz Nemčije in Avstrije (približno petino vrednosti uvoza iz vsake) ter Italije (približno šestino vrednosti celotnega uvoza iz te države).
Največji delež k blagovni menjavi znova prispevala podjetja iz osrednjeslovenske statistične regije
K blagovni menjavi Slovenije so v 2023, podobno kot v prejšnjih letih, največ prispevala podjetja s sedežem v osrednjeslovenski statistični regiji. Njihov izvoz je vrednostno predstavljal 46,3 % celotnega izvoza, uvoz pa 57,8 % celotnega uvoza.
Drugi največji delež k vrednosti celotnega izvoza so prispevala podjetja s sedežem v statistični regiji jugovzhodna Slovenija, in sicer je njihov izvoz predstavljal 8,2 % celotnega izvoza. K vrednosti celotnega uvoza pa so drugi največji delež prispevala podjetja s sedežem v savinjski statistični regiji, in sicer je njihov uvoz predstavljal 6,4 % vrednosti celotnega uvoza.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
Struktura izvoza in uvoza po vrednosti trgovanja izvoznikov in uvoznikov, Slovenija, 2023
Blagovna menjava po statističnih regijah, Slovenija, 2023
1) Podjetja, ki nimajo sedeža v Sloveniji in jih ne moremo razvrstiti v posamezno statistično regijo.
Število izvoznikov in uvoznikov po področju dejavnosti ter vrednosti njihove blagovne menjave, Slovenija, 2023
1) B, C, D, E Rudarstvo, predelovalne dejavnosti, oskrba z električno energijo, plinom in paro, oskrba z vodo, ravnanje z odplakami in odpadki, saniranje okolja 2) G Trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil |
METODOLOŠKO OPOZORILO
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.
Pri uporabi podatkov in informacij Statističnega urada RS vedno navedite: "Vir: SURS".
Več: Avtorske pravice.
Več: Avtorske pravice.