Spletno nakupovanje, 2024

Po spletu najpogosteje nakupujemo oblačila, čevlje ali modne dodatke

V 1. četrtletju je prek spleta nakupovalo 54 % oseb, starih 16–74 let. Dve tretjini teh e-kupcev sta kupili oblačila, čevlje ali modne dodatke, tretjina jih je sklenila ali podaljšala naročnino na digitalne storitve. 22 % jih je kupilo digitalni izdelek, npr. videoigre, programe.

  • 5. 11. 2024 ob 10:30
  • |
  • končni podatki
Internet za prodajo izdelkov ali nudenje storitev uporablja petina

Internet je v 1. četrtletju 2024 uporabljalo 91 % oseb (v 2023: 90 %), starih 16–74 let (v nadaljevanju: prebivalci). Več kot tri četrtine prebivalcev (79 %; v 2023: 77 %) je na internetu pridobilo informacije o izdelkih ali storitvah, medtem ko jih je skoraj petina (19 %; v 2023: 18 %) prodajala izdelek ali ponujala storitev, npr. prek spletnih strani bolha.com, e-bay.com, Facebook Marketplace.

Delež prebivalcev, ki so opravili vsaj en spletni nakup, največji v osrednjeslovenski regiji

Vsaj en spletni nakup v 12 mesecih (april 2023–marec 2024) pred anketiranjem sta enako kot lani opravili dve tretjini prebivalcev (66 %); delež je bil največji pri prebivalcih iz osrednjeslovenske statistične regije (73 %), sledili sta obalno-kraška (71 %) in goriška (69 %). Po starostnih skupinah je bil delež največji med 25–44-letniki (85 %) in najmanjši med 65–74-letniki (28 %).

Prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev oz. s sprejemanjem naročil ali rezervacij prek spleta je v prejšnjem letu ustvarilo 22 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi ter tako ustvarilo za 3,8 % vrednosti celotnega ustvarjenega prihodka (brez DDV). Več o tem v objavi Spletna prodaja, 2023.

V 1. četrtletju prek spleta nakupovala več kot polovica


Vsaj en spletni nakup je v 1. četrtletju 2024 opravilo nekaj manj kot 850 tisoč ali 54 % prebivalcev, starih 16–74 let (v nadaljevanju: e-kupci), kar je za 1 odstotno točko več kot lani. Tudi v tem obdobju je bil delež e-kupcev največji v osrednjeslovenski statistični regiji (61 %), sledila je obalno-kraška (58 %). Največ e-kupcev je bilo med 25–44-letniki (73 %) in najmanj, okoli petino (19 %), med 65–74-letniki.

Oblačila, čevlje ali dodatke kupilo več kot dve tretjini e-kupcev

Večina e-kupcev, 97 % ali okoli 820 tisoč prebivalcev, je kupila fizični izdelek:
  • 67 % oblačila (vključno s športnimi), čevlje ali dodatke (npr. torbico, nakit),
  • 28 % pohištvo, dodatke za dom (npr. preprogo, zavese) ali izdelke za vrt (npr. orodje, rastline),
  • 26 % športno opremo (brez športnih oblačil),
  • 25 % kozmetiko ali izdelke za sprostitev,
  • 25 % zdravila ali prehranska dopolnila (npr. vitamine).
Naročnino na pretočne storitve za ogled filmov ali nadaljevank imela več kot petina e-kupcev

42 % e-kupcev je kupilo digitalni izdelek ali sklenilo ali podaljšalo naročnino na digitalne storitve. Na to vrsto storitev je bila naročena več kot tretjina e-kupcev (34 %). Ti so imeli sklenjene naročnine na:
  • pretočne storitve za ogled filmov ali nadaljevank ali prenos teh z interneta, npr. Netflix, Disney+, SkyShowtime ali Voyo – 23 %, 
  • pretočne storitve za poslušanje glasbe ali prenos te z interneta, npr. prek platforme iTunes, Amazon Music, Deezer, Spotify – 14 %,
  • pretočno igranje videoiger oz. videoigre v oblaku, npr. GeForce Now, Xbox Game Pass, Playstation Plus, Boosteroid – 5 %,
  • druge mobilne aplikacije, npr. za učenje tujih jezikov, potovanja, vreme – 5 %,
  • mobilne aplikacije za zdravje ali šport – 4 %,
  • spletne revije, časopise ali novičarske spletne strani – 2 %.
Z vidika starostne skupine je bil delež e-kupcev, ki so imeli sklenjeno naročnino na katero izmed digitalnih storitev, največji med 16–24-letniki (52 %), sledili so 25–34-letniki (44 %) in 35–44-letniki (32 %), najmanjši pa je bil med 55–74-letniki (17 %).

Digitalni izdelek kupila več kot petina e-kupcev

22 % e-kupcev je prek spleta kupilo digitalni izdelek – po 11 % videoigre ali virtualne izdelke v videoigri in računalniške ali druge programe (vključno z nadgradnjami) ter 7 % e-knjige ali avdioknjige.

Število kupcev storitev prek spleta še naprej narašča

Prek spleta je naročilo ali kupilo vsaj eno izmed naslednjih storitev 46 % e-kupcev ali okoli 388 tisoč prebivalcev, kar je bilo za 5 odstotnih točk več kot leto prej:
  • 34 % jih je kupilo vstopnico za kulturne ali druge prireditve, npr. kino, koncert, sejem,
  • 14 % jih je kupilo vstopnico za športno prireditev,
  • 12 % jih je sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za internet ali storitve mobilne telefonije,
  • 3 % jih je sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za elektriko, komunalne ali druge podobne storitve.


Finančne aktivnosti izvedla petina 

V 1. četrtletju je eno izmed finančnih aktivnosti prek interneta izvedlo 19 % prebivalcev, starih 16–74 let (v 2023: 15 %). Največ, 17 %, jih je sklenilo ali obnovilo zavarovalno polico, npr. za avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje ob nakupu letalske karte, zavarovanje izdelka pri spletnem nakupu, 3 % jih je kupilo ali prodalo delnice, obveznice, enote premoženja v skladih ali izvedlo druge finančne naložbe, 2 % pa jih je prek spleta najelo posojilo ali uredilo kredit oz. hipoteko pri bankah ali drugih ponudnikih finančnih storitev.

Finančne aktivnosti je opravilo več moških (57 %) kot žensk (43 %). Še večja razlika je bila pri nakupovanju ali prodajanju delnic, obveznic, enot premoženja v skladih ali drugih finančnih naložbah, pri katerih je bilo med 44.025 prebivalci 77 % moških in 23 % žensk.


Tabele z najnovejšimi podatki o spletnem nakupovanju in uporabi spletnih strani ali mobilnih aplikacij javnih ustanov, tudi po statističnih regijah, so na voljo v podatkovni bazi SiStat
METODOLOŠKO OPOZORILO
Dodatna pojasnila so na voljo v metodoloških pojasnilih.

Izvedbo raziskovanja je sofinancirala Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno avtorjeva in ne odražajo nujno mnenj Evropske unije ali Eurostata. Zanje nista odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki je dodelil finančna sredstva.
Pri uporabi podatkov in informacij Statističnega urada RS vedno navedite: "Vir: SURS".
Več: Avtorske pravice.