Poslovne tendence, februar 2022
Več zaupanja samo v storitvene dejavnosti
Kazalnik zaupanja se je na mesečni ravni zvišal v storitvenih dejavnostih, znižal pa v trgovini na drobno in v gradbeništvu. V predelovalnih dejavnostih je ostal nespremenjen.
Zaupanje v predelovalnih dejavnostih nespremenjeno
Vrednost kazalnika zaupanja je bila ista kot v preteklem mesecu, v primerjavi z vrednostjo v februarju 2021 pa je bila za 6 odstotnih točk višja. Višja je bila tudi od dolgoletnega povprečja, in sicer za 10 odstotnih točk.
Med kazalniki, ki sestavljajo kazalnik zaupanja, sta se izboljšala kazalnika pričakovana proizvodnja in zaloge (vsak za 3 odstotne točke), medtem ko se je kazalnik skupna naročila znižal, in sicer za 4 odstotne točke.
Zaupanje v trgovini na drobno nižje
Kazalnik zaupanja je bil za 2 odstotni točki nižji v primerjavi s preteklim mesecem, od vrednosti v februarju 2021 je bil višji za 31 odstotnih točk in od dolgoletnega povprečja za 4 odstotne točke.
Na mesečno poslabšanje kazalnika zaupanja sta vplivala kazalnika obseg zalog in pričakovana prodaja (vsak se je poslabšal za 2 odstotni točki). Vrednost kazalnika prodaja se ni spremenila.
Nižje tudi v gradbeništvu
Vrednost kazalnika zaupanja je bila za 2 odstotni točki nižja kot v preteklem mesecu. Od vrednosti v istem obdobju prejšnjega leta je bila višja za 18 odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa za 37 odstotnih točk.
Na znižanje kazalnika zaupanja je vplival kazalnik pričakovano zaposlovanje (njegova vrednost se je znižala za 7 odstotnih točk), medtem ko se je kazalnik skupna naročila zvišal za 4 odstotne točke.
Več zaupanja v storitvene dejavnosti
Kazalnik zaupanja je bil v februarju 2022 višji v primerjavi z vsemi tremi obravnavanimi obdobji: na mesečni ravni je bila njegova vrednost višja za 2 odstotni točki, na letni ravni za 18 odstotnih točk in glede na dolgoletno povprečje za 6 odstotnih točk.
Izboljšala sta se kazalnika poslovni položaj in pričakovano povpraševanje (vsak za 3 odstotne točke), medtem ko se je kazalnik povpraševanje znižal za 1 odstotno točko.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
Vrednost kazalnika zaupanja je bila ista kot v preteklem mesecu, v primerjavi z vrednostjo v februarju 2021 pa je bila za 6 odstotnih točk višja. Višja je bila tudi od dolgoletnega povprečja, in sicer za 10 odstotnih točk.
Med kazalniki, ki sestavljajo kazalnik zaupanja, sta se izboljšala kazalnika pričakovana proizvodnja in zaloge (vsak za 3 odstotne točke), medtem ko se je kazalnik skupna naročila znižal, in sicer za 4 odstotne točke.
Zaupanje v trgovini na drobno nižje
Kazalnik zaupanja je bil za 2 odstotni točki nižji v primerjavi s preteklim mesecem, od vrednosti v februarju 2021 je bil višji za 31 odstotnih točk in od dolgoletnega povprečja za 4 odstotne točke.
Na mesečno poslabšanje kazalnika zaupanja sta vplivala kazalnika obseg zalog in pričakovana prodaja (vsak se je poslabšal za 2 odstotni točki). Vrednost kazalnika prodaja se ni spremenila.
Nižje tudi v gradbeništvu
Vrednost kazalnika zaupanja je bila za 2 odstotni točki nižja kot v preteklem mesecu. Od vrednosti v istem obdobju prejšnjega leta je bila višja za 18 odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa za 37 odstotnih točk.
Na znižanje kazalnika zaupanja je vplival kazalnik pričakovano zaposlovanje (njegova vrednost se je znižala za 7 odstotnih točk), medtem ko se je kazalnik skupna naročila zvišal za 4 odstotne točke.
Več zaupanja v storitvene dejavnosti
Kazalnik zaupanja je bil v februarju 2022 višji v primerjavi z vsemi tremi obravnavanimi obdobji: na mesečni ravni je bila njegova vrednost višja za 2 odstotni točki, na letni ravni za 18 odstotnih točk in glede na dolgoletno povprečje za 6 odstotnih točk.
Izboljšala sta se kazalnika poslovni položaj in pričakovano povpraševanje (vsak za 3 odstotne točke), medtem ko se je kazalnik povpraševanje znižal za 1 odstotno točko.
Tabele z najnovejšimi podatki so na voljo v podatkovni bazi SiStat.
Mesečne spremembe vrednosti kazalnikov zaupanja, Slovenija, februar 2022
METODOLOŠKO OPOZORILO
Iz podatkov so izločeni vplivi sezone in koledarja.
Za vsebino te objave je izključno odgovoren SURS. Evropska komisija ne prevzema nobene odgovornosti za uporabo navedenih informacij.

Za vsebino te objave je izključno odgovoren SURS. Evropska komisija ne prevzema nobene odgovornosti za uporabo navedenih informacij.

Pri uporabi podatkov in informacij Statističnega urada RS vedno navedite: "Vir: SURS".
Več: Avtorske pravice.
Več: Avtorske pravice.