Nov način zbiranja podatkov o aktivnosti
Statistični urad Republike
Slovenije objavlja podatke o aktivnosti za vse prebivalstvo Slovenije prvič v
celoti samo na podlagi administrativnih ter statističnih virov, in sicer po stanju na 1. januar 2011. Doslej
so se podatki o aktivnosti za vse prebivalstvo zbirali samo s terenskimi popisi.
Že v zadnjem terenskem popisu v letu 2002 so bili podatki o aktivnosti v veliki
meri prevzeti iz posameznih administrativnih in statističnih virov (Statistični
register delovno aktivnega prebivalstva, registrirane brezposelne osebe,
prejemniki pokojnin, vpis študentov v terciarno izobraževanje); ti so bili
uporabljeni tudi v letu 2011, hkrati pa smo v letu 2011 vključili še dodatne
vire podatkov.
Pri statistiki prebivalstva spremljamo podatke o aktivnem prebivalstvu, ki
prebiva v Sloveniji
Statistični urad spremlja podatke
o aktivnem prebivalstvu tudi z vidika trga dela v Sloveniji. Podatki, ki se
objavljalo mesečno, zajemajo vse osebe, ki delajo v Sloveniji, tudi tiste, ki
morda prebivajo tudi v tujini (npr. dnevni migranti iz sosednjih držav, večinoma
iz Hrvaške). V prebivalstveni statistiki pa nasprotno spremljamo zaposlene
osebe, ki so v skladu s statistično definicijo prebivalci Slovenije, delajo pa
lahko tudi v drugih državah pri tujih delodajalcih (večinoma v Italiji in
Avstriji) ali ki so jih slovenski delodajalci napotili na delo v tujino (npr.
diplomatsko in konzularno osebje, vojaki v mednarodnih misijah).
Viri podatkov o aktivnosti
Statistični urad je pri pripravi
podatkov o aktivnosti celotnega prebivalstva uporabil 8 virov podatkov po
metodologiji hierarhije vira. Vsak predviden vir podatkov o aktivnosti smo
pregledali ter ocenili primernost za uporabo z vidika kakovosti oz.
zanesljivosti, ažurnosti, dostopnosti ter primerljivosti podatkov. Kadar je na
primer podatek o aktivnosti na voljo (dostopen) v več virih, se po metodologiji
hierarhije vira upošteva tisti podatek, ki je v viru, označenem z višjo stopnjo
prioritete (ne glede na to, ali je podatek v več virih enak ali različen). Pri
določanju prioritete virov pa smo izhajali iz hierarhije statusov aktivnosti ter
mednarodnih priporočil za to področje. Prednost imajo viri s podatki o delovni
aktivnosti, sledijo jim viri s podatki o osebah, ki so vključene v
izobraževanje, nazadnje pa se uporabijo viri s podatki o neaktivnem
prebivalstvu.
Podatki o aktivnosti se praviloma
nanašajo na stanje 1. januarja 2011; pri posameznih virih smo predpostavili, da
se podatki nanašajo na to časovno točko. Najpomembnejši vir za podatke o
aktivnosti je Statistični register delovno aktivnega prebivalstva; od tem smo
prevzeli podatke o vseh osebah, ki so bile v skladu z metodologijo in
mednarodnimi priporočili delovno aktivne v zadnjem tednu pred referenčnim
datumom (tj. pred 1. januarjem 2011).
Viri podatkov o aktivnosti po stopnji prioritete
Prio-riteta
|
Upravljavec vira
|
Vsebina vira
|
Obdobje
|
1
|
SURS
|
Statistični register delovno aktivnega prebivalstva:
-
zaposlene osebe s
pogodbo o zaposlitvi, samozaposlene osebe in kmetje, ki so vključeni v obvezna
socialna zavarovanja;
-
detaširani delavci
(osebe, zaposlene v Sloveniji, vendar jih je delodajalec napotil na delo ali
izobraževanje v tujino);
-
zaposlene ali
samozaposlene osebe (tudi obmejni delavci), ki so zavarovani pri tujem nosilcu
zavarovanja, a so vključeni v zdravstveni sistem v Sloveniji
|
24.12. -31.12. 2010
|
2
|
Zavod RS za zaposlovanje
|
registrirane brezposelne osebe
|
1. 1. 2011
|
3
|
SURS
|
redni in izredni študenti v višjem strokovnem in visokošolskem
izobraževanju
|
Študijsko leto 2010/2011
|
4
|
SURS
|
prejemniki štipendij v srednjem in terciarnem izobraževanju
|
1. 1. 2011
|
5
|
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
|
prejemniki starostnih, invalidskih, družinskih in državnih pokojnin
|
1. 1. 2011
|
6
|
Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
|
družinski člani zavarovancev in druge neaktivne osebe, prijavljene v
zdravstveno zavarovanje
|
1. 1. 2011
|
7
|
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
|
prejemniki socialnih in drugih pomoči ter nadomestil
|
2010
|
8
|
Davčna uprava Republike Slovenije
|
zavezanci za dohodnino
|
2010
|
Urejanje podatkov o aktivnosti
Za dopolnjevanje manjkajočih
podatkov o aktivnosti in za urejanje teh podatkov smo uporabili še statistične
metode, s katerimi smo izboljšali kakovost in relevantnost podatkov.